19 Eylül 2014 Cuma

alo, Lady`nin malikanesi


Annem altın köşeyi dönmüş de meğer benim haberim yokmuş. E-Devlet zımbırtısından sanırım herkesin haberi var. Annemde geçen gün keşfe çıktı. Sonra bir ciyaklama sesi. Bizim ki öyle ciyaklayıp koş koş deyince aklımdan geçen hakkında dedikodu yapmaktan dava açıldı. İşin gerçek yüzüyse bizimkine Amasya`da  dönüm dönüm arazi, garip ama su kanalı, birkaç daire var gözüküyor. Amasya ile alakamızsa benim aslında bir robot olmam kadar. Bakıyoruz TC, anne, baba her şey aynı ama mallar annemin değil. Mesai saatleri çoktan geçti diye bizim ki endişe dolu bir gece geçirdi. Neymiş bu nasıl olurmuş, ya halledemezse ne yapacakmış, üzerine kalırsa sahipleri yıllar sonra onu bulup yakasına yapışırsa ne dermiş. Babamsa annemin mutfak masraflarından kısıp, borsaya girip, yatırım olarak arazi aldığını düşünüyor. Sabahta yağmur çamur demedi tuttu kolumdan tapuya götürdü. Görevliye durumu açıkladı adam sakince bakalım dedi. Adam atı baktı “abla her şey tutuyor senin bunlar” diyor. Annem “olamaz, yapamazsınız” diyor. Sanki çocuğunu aldılar, engel olmaya çalışıyor. Adam “Miras kalmıştır belki” diyor. Annem ”Millet işi güzü bıraktı bana miras bıraktı öylemi. Sen çok Türk sineması mı izledin? Filmlerde olur o. Hem mirası da Mısırlı akraba bırakıyor, Amasyalısı değil.” diyor. Başladılar annemle tartışmaya. Adam tutturdu kimlik bilgileri tutuyor nasıl değiştireyim, kime vereyim olmayana mı deyip durdu. Annemse yok vergisi vardır uğraşamam, kime veriyorsan ver diyor. Lan o kadar yer var şehir merkezinde bir de bizim ki hala üç kuruşluk verginin derdinde. Görevli çıldırmak üzereyken bizimki bir arazide doğum tarihinin farklı olduğunu fark etti de Amasya tapuyu falan aradılar sonunda. “Farklı olanı değiştiririz ama diğerlerine söz vermeyelim. Olmadı satarsın iyi para eder” diye de akıl verdiler. Birkaç güne düzelmezse peşinizi bırakmam deyip adamı tehdit etti öyle çıktı kadın. Devlet memurunu tehdit etmek umarım büyük suç değildir. Bir iki güne hata düzeldi ama olan benim hayallere oldu. O arazilere elma ağacı dikip yılda bir kez toplamaya gidecek, sonra pazarda organik bunlar diye satacaktım. Belki ihracata bile girerdim.

14 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Sabah sabah güldürdün valla, olan senin hayallere olmuş desene. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayallerim göç eden kuşlarla birlikte kaçtı gittin:D

      Sil
  3. hahahaha .. zorla arazi vermek :D ne güldüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annem işte. elmayla bile kandıramadım :D

      Sil
  4. Bu durumda ohh havadan arazi geldi deyip sesini çıkarmayacak o kadar çok insan var ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende üçüncü köprü arazisi bekliyorum. ama ben vermem :D

      Sil
  5. Çok ilginç. İnsanlar sevinirler aaa ne güzel bana miras kalmış diye. Ama annen çok gerçekçiymiş hayal bile kurmamış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onun yerine ben fazlasıyla kurdum diye sanırım :D

      Sil