7 Nisan 2015 Salı

lanetoner


Paratoner nedir biliyor musunuz? Hani ilk okulda fala hayat bilgisi dersinde veriyorlardı. Hani yıldırımsavarda deniyor. Havadaki elektrik yükünü alıyor toprağa hop aktarıyor. Bende onun bir benzerini yapıyorum. Bela topluyorum ama toprağa aktaramıyorum. Uğursuzluk biriktiriyorum ben. talihsizlik sözcüğünü güzel ülkeme ben kazandırdım. Annem hep onunla kırgın olmammamı yoksa işlerimin ters gideceğini söyler. Ben anlatayım siz karar verin. Bir kez beni kızdırdı evden tripli çıktım, tramvayın altında kalıyordum. Yine bir kez böyle tartışmışız sınava yetişemedim. Sonra otobüs sert fren yaptı otobüste düştüm. Kolum yeşil mor kırmızı mavi gibi çeşitli renkler aldın. En çok maviyi sevdim am şirine usulü. Bugün annemin tabiriyle kıçım başım açık(anne sözlüğü: Soğuk havada ince giyinmek) okula gittim. Hava güzeldi ama yağmur bastırdı, ıslandım kaldım. Şuan boğazlarım gene pert. Bende ki uğursuzluk sınavı bile etkiledi. Hoca cevap anahtarını silmeyi unuttu. Uygulamaları yaptık, sonra başladık yazılı dokümanı beklemeye. Sınavımda kötü geçti zaten. Koç ya koskoca Koç bile uğursuzluğumdan nasibini aldı. Kredi kartımın son günü olduğunu fark ettim. Görevli yüzüme baka baka kapıyı kitledi, beş oldu dedi. tam beş bankamatik değiştirdim ama işlem bir türlü olmadı. Hesabıma yatırdım internet bankacılığını denerim ne uğraşıyorum dedim, o da olmadı.sonra kendimi 444`lü hatta müzik dinlerken buldum. Sonunda oldu diye sevinecekken kadın iki dakika bekleteceğim dedi gitti. Sistem arızası varmış. Yarın ödeyin dedi. Lan koskoca Koç be anne. Yapıkrediyi çökerttin resmen. Asıl bomba ise bana anneannem oldu. Bir de onun bitmek bilmeyen nasihatleri. Kafam kazan oldu.


14 yorum:

  1. İstanbul'da yağmur benim yüzümden yağdı de bir de tam olsun he. Yani yağdı dimi? En son arkadaşım telefonda "nisan ayında bu ne soğuk" diye ağlıyordu da.
    Anne işi cidden yaş. Bana da "anneden bir şey saklarsan" ve "anneye bağırırsan" versiyonları yüklenmişti geçtiler neyse ki. Yoksa bir şeyler saklamak olsun ses yükseltmek olsun uuuu baya bildiğin kafama yıldırım falan düşmeliydi benim.
    Yalnız yapıkredi bana da bugün aynısını yaptı. Hoş ben bankayı aramayıp direkt "yarın yaparım yeaa" diye geçiştirdim ama beni de yüzüstü bıraktı yani yapmadı değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmayi unutmusum ama bak bu bahsi yukseltir. Metro girisinde polisin ustumu ve sirt cantami aramasina ne demeli. Cantanizi kontrol edicez dedi sebep sordum zorluk cikarmayin dedi bilgisayarimi notlari cikardim adam hala dipte ne var diyor ters cevirdi bir cuzdan bir makyaj cantasi bir kadin pedi buldu. Toplayabiliriniz dedi sonra. Gulumsedim sebep sordum it cevap bile vermedi. Nasil sikayet ederim diye dayimi aradim ic guvenlik yasasi dedi bir bok yapamazmisim. Oldu valla metroda bile cevirip arasinlar. İki gun iceri tiksalar kimsenin ruhu duymayacak.
      Dusunuyorum tip mi bozuk yok yani vize donemi korkunclugu. İgrenc toplu saclar soguktan beyazken hayete donmus suratim kirmizi burun sonuna kadar cektihim deri ceket. Sidikli deri ceketi suclularda oyle cekiyor normal insanlar acik birakiyor diyor. Ne yani siz normallerin kici donmuyor mu

      Sil
    2. Ya bugün benim de çantamı aradılar. Ama bayağı deştiler böyle. Sonra da kendi ülkemin pasaportunu buldular. Türk değil misin diye sordular. Çift vatandaşlığım var dedim. Bildiğin pasaportumdaki her halta baktılar. Bir ara kendimi, pasaporttaki kelimeleri Türkçe^ye çevirirken buldum. Şikayet edeceğim sizi konsolosluğa dedim. Gülüp gittiler. Bu iç güvenlik yasası anamızı ağlatacak.

      Ben de annelerin sözünü dinlemezsek başımıza her işin gelebileceğini düşünüyorum. Dikkat et kendine. Böyle olayların geri dönüşleri var. Sıkma canını.

      Sil
    3. Sivilsen güçsüzsün artık. Adam ne sebep gösterdi ne başka bir şey. Kimliğime bile bakmadı ki desem birine benzettiler. Hayatımızı taciz ediyorlar.
      Benim hep geliyor. Ama bugün sınava gitmek için erken kalktım kahvaltı hazırladım ona indirdi hemen yelkenleri :D

      Sil
  2. annemin sözleri bir kuraldı hep benim için.
    dinlemediğimde hep pişman olurdum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende olurum ama ben annemi kırıncada pişman oluyorum. ne yaparsan yap evden bana kırgın ya da ben sana kırgınken çıkma der hep

      Sil
  3. Anneler ve diğer bilimum anne türevleri söyle(n)mek için vardır sen onların dediklerini yap diye değil :)

    Aman yarabbi aynı gün neredeyse aynı talihsizlikleri yaşamışız. yağmurun altında para çekmek için 1 saat bekle, tam sıra bana geldiğinde bankamatik bozulsun. Bu bahtsız bedevilik bir gün nihayete erecek elbet. Umuyorum güzel günler göreceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesela fena acıtaysyon yapar. Beni yok farzetten girer siz beni ilerde huzurevine gönderirsinizden en son tutki öldüme varır.
      Hava güzelleşseydi bari. şey yok muydu at ve nalıyla alakalı birşeyler

      Sil
    2. Bütün felaket senaryolarını göya bizi korumak adına yazıverirler bir çırpıda.

      Bak mesela benim annem çok türk filmi izler, yeşilçam arşivi gibidir. E malum filmlerimiz de... bunu söylemeye utanıyorum ama, ablam lisedeyden arkadaş partilerine, oturmaklara giderken yediğine içtiğine dikkat et derdi. temizlik için değil he, nuri alçolardan korumak için :)

      Sil
    3. hhaha bombayı patlatıyorum benimki hala diyor onu :D

      Sil
  4. Bende onun benzerini yapıyorum dediğinde proje açıklıyorsun sandım hatunn !?!?! :D
    Aamaa nereye bakarsan orayı görürsün der teyzem.
    Nasıl bakmak istediğinle alakalı evrene mesaj gönder lady'm :)
    Hadi başlıyoruz.
    Ommmmmmm. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah var bir robot projesi ama hoca annene bile söyleme dedi :D ben çoktan söylemiştim o yüzden sorun olmaz diye düşünüyorum :D
      Annem hep bu kadar negatif düşünme der ama bana umuduun kırılmasından daha kolay geliyor be :D kolaycı tembel :D
      ben savaşçı pozisyonu aldım:D

      Sil
  5. bende de tam tersi ne zaman annemi dinlesem başım dertten kurtulmuyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hhaha senin anne alem kadın. o aynı standartlarla araştırmalara dahil edilmez ki. Gerçi benim ki de pek toplu standart da girmez deli annem işte :D

      Sil