28 Ekim 2015 Çarşamba

balığa alerjisi olan karadenizli mi olur


İnsanlara hayır diyemiyorum. Hayır demek için ne kadar mırın kırın etsem de sonunda ağzımdan hep tabi yaparım çıkıyor. O yüzden yazdan beri yurt dışında olan bir hocamın burada ki işlerini hallediyorum. O da bir nevi karşılık olarak kendi adına gelen seminerdir falan beni gönderiyor. Cumartesi günü kuzenimin kınası varken sabahında hocanın bana yüklediği işlerden birini halletmek için annemlerle yola çıkmadım. Sonunda kınaya 5 saat kala feribotum iptal bir şekilde ortada kaldım. Otogarda ordan oraya koşturup bilet aradım, beş dakika sonra kalkacak otobüse bilet buldum. Ama allahın belası araba trafiğe takılıp 50 dakika geç geldi. Ben kınaya iki saat geç gittim. Yolda yanım boş diye yan tarafa geçersem başkasına bilet keseceklerini söylediler. Dedim zavallı gidememiş yağmur çamur bir madur daha olur dedim. Peki yerimi alan öküz ne yaptı. Koşturmaktan yorulup uyuyan beni, dürtükleyip "Yerime yatmışsın kalk" dedi. Lan it benim sayemde burdasın diyemedim adam iki yeri de kendine almış belli fazla kilolardan mustaripti. Arkadaki yolcuyuda tersleyince tüm yol boyunca adama pis pis bakıp keşke vermeseydim yerimi kalsaydı sokaklarda dedim ama iş işten geçti malumunuz.Kınaya yolunmuş tavuk gibi giden ben düğün için kuaförden çıktığımda pavyonda şarkı söylemeye hazır haldeydim. Kadına 3 kez saç bozdursamda olmadı. Bende eve gittim, üşenmedim banyo yaptım ve altı adımda nasıl topuz yapılır internetten öğrenip Sidikli ile kendime topuz yaptım. Herkes saçımıza bayıldı, topuz 5 tel toka ile dağılmadı. Sanmayın ki yerimde oturdum prensesler gibi kendimi ağır sattığım için. Saçı çok iyi yaptığımdan dağılmadı. Yoksa biz karadenizliyiz. O horonda zıplayıp hoplarken hangi kuaförün saçı dayanır sorarım size. Ayak bile dayanmıyor. Şaka değil, o topuklularla hiç oturmadan nasıl oynadıysam ayaklarım su topladı. Ertesi gün tabanına basa basa dolandım. Aslında düğün sırasında bir şey daha fark ettim. Ben karadenizli olmayı çok seviyorum. Niye derseniz düğünde modern şarkılar hatta bir parçacık twist bile çaldılar. Çifte tellisi, miseketinden damat halayına kadar. Bu bir saat boyunca resmen horon oynamayı bilmeyenleri oyaladılar. Sonra iki saat boyunca hiç durmadan kemençeci çaldı biz oynadık. Ya düşünün oynarken bağırabiliyorsunuz. Resmen stres atmanın en iyi yolu. Ayrıca görsel açıdan çok hoş gözüktüğümüzü fark ettim. Kaç oyunda insanlar aynı anda zıplamayı becerebiliyor ya da o erkeklerdeki ayak hareketlerini hızlı bir tempoda yapabiliyor ki. Nil Kuşu Karadeniz oyunlarından nefret ettiğini söyler hep ama sonsuza dek öyle oynamayı beceremediği için olacak bence bu. Hanımım İstanbullu ya paşa dedesi bir salon dansından anlıyor. Doğma büyüme İstanbul`dayım ama bence gen haritama işemişler öyle oynamayı, başkasına saçma bize çok doğru gelecek şekilde düşünmeyi, en boktan günde acıda bile gülmeyi, hızlı konuşmayı, düzgün türkçemi bozup anında şiveye dönebilmeyi. Hem ben bizim kadar oynak bir millet de görmedim. Düğün bitti, ses sınırı saatini aştık diyen adamı paraya boğup bir saat daha oynayıp, konukların gitmediği başka düğün bilmem. Kimse oynamaktan yemeğine bile dokunmadı. Gerçi ben Uyuz`un iki şarkıda bir masaya gidip bizim yemediğimiz tüm tabakları silip süpürdüğünü gördüm. Bunda Karadeniz ayısı diyoruz ama çocuk hamsi gibi cılız. Yani ben dünyaya bir daha gelsem yine karadenizli olmak isterim. Bildiğiniz gurur duyuyorum ya. Gerçi biz gecenin bir vakti düğünden çıkar çıkmaz balık yemeğe gittik. Bizde bu gelenektir. Damat gerdeğe girmeden düğünün genç tayfasına yemek ısmarlar. En yakın arkadaşlar ve kuzenler gecenin ikisinde 43 kişi balık yedik. Ertesi sabah uyandığımda masaya gelip giden her balıktan tırtıklıyan ben kırmızı ve şiş bir suratla uyandım. Götüm tutuşmuş bir şekilde kuzenime muayene olunca yediğim balıklardan birine alerjim olduğunu fark ettik. Sonra herkes benle "Balığa alerjisi olan Karadenizli mi olur" diye dalga geçti. Suratım kırmızı, boğazlarım şiş, burnumda sümük ayaklarım su toplamış şekilde pazartesiden beri yatıyorum.

22 yorum:

  1. Olur öyle şeyler Lady'm genlerine o kadarı işlemiş deme ki :)
    Düğünde nasıl oynanır ya ben oynayamıyorum hiç, ama o hızlı ayak hareketleri çok şahane gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben isledigine inaniyorum. Bence cok eglenceli insanlariz. Nerde bir manyaklik var altindan cikabiliriz :D
      Ben yore ayirt etmem oynarim hatta salsadan kasabina kadar :D

      Sil
  2. Ben normal halayı anca beceriyorum ama isterdim horon öğrenmek. Benim karadenizli bir arkadaşım da aşık resmen karadenize her anlamda.
    Ama seni yine şanssızlık bırakmamış. Kız ben kendime şanssız diyorum da seni okudukça bazen oturup düşünüyorum ben mi abartıyorum diye :D
    Alerji çok tehlikeli ama, bu zamana kadar nasıl fark etmedin ya hu. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fark ettim benim bir şeylere alerjim var ama tam olarak neye bulamadık :D
      Horon güzeldir ya. Hem oynayıp ayy kaç kilo verdim şimdi acaba sevinebileceğim bir oyun :D
      Şanssızlık benim paçalarımdan akıyor. :D

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun ladyim... İyi tepinmişsin düğünde ama;) Biz türk insanı seviyoruz dans etmeyi, kanımızda var... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım :D Yazmıyorsun bu ara neden ki, yoksa ben mi kaçırdım yazılarını
      Milletçe oynağız :D

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. hahaha senin yazıları gördükten sonra evet o sensin :D

      Sil
  5. Lady sen ne yaptın öyle ya ahahahahaha. Yalnız Nilkuşu'na lafım yok çünkü dedem olsun annem olsun küçükken böyle halk oyunlarına şeylere falan sürekli yolladı -ki horon da bunlardan biriydi- o kadar gösteri yapmış olmama rağmen ben de hiç sevemedim. Dogma büyüme İstanbul'lu olmakla da alakası yok tabi bunun bizim aile bildiğin sevmez fazla gürültülü ortamları. Kına, düğün falan annem hep "ilerde sizinkine gelsinler diye gidiyorum" der bize ahahahahah. İnsan sevmeyince sevmiyor işte naparsın
    Bu arada otobüsteki amcaya sinir oldum. Ben de bir keresinde yanlış bilet kesilen bi amcaya yanımda oturabilirsiniz dedim ama yolun yarısında yeter diyip atacaktım araçtan. Bazen insanlar çok sinir bozucu oluyor -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden sevmedin sevemedin :D Çocukluğuna inelim gel :D Eğlenceli ya kız hem zayıflatıyor bak :D
      Babamda sevmez hatta bak tv sesi bile azıcık yükseltilmez ama iş horona gelince adamda coşuyor. Yok yok bu başka bir şey :D
      Bende sinir oldum ya. Amca değildi bence orta yaş krizi yaşayan kendini beğenmiş pislikti :D

      Sil
    2. Bilmiyorum hiç sevemedim. Aşırı derecede alkol almadığım sürece freestyle için de kalkmam eğlenmeye gittiğim yerde. Biraz bozuk olduğumu söylüyor kızlar, çocuklar da ketum ama ne yapayım hoşlanmıyorum hoplayıp zıplamaktan. He ama bi konser ortamı olursa kendimden geçerim o ayrı mesele ahahahahahah
      45-50 aralığındaydı bendeki ve çekilir dert değildi. Iyk, sinir! :D

      Sil
    3. Ben kapı gıcırtısına oynarım :D Sabah kalkınca bile ilk iş bir şarkı açıp dans ede ede her işimi yapmak. Bazen götümü kıvırmaktan hazırlanamayıp geç kalıyorum :D

      Sil
  6. ben de diyorum bu hatuna neden içim ısındı
    hele de gurur duyuyorum dedin ya oyh yerim dedim,
    memleketi de merak etmedim değil (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha kan çekti desene :D
      Ya bir arkadaşta isim zikrettim :D Eğer isim çok nadir olmasa derdim ama isim nadir yerde belirtirsem anında birileri bulur :D
      Ama sahil çay fındık fıstık orman dere bahçe falan desem olur mu :D

      Sil
  7. Valla Ladycim bir Karadeniz kızı olarak çay içmem, fındık yemem ve balıkla da aram çok iyi değildir. Her karadenizlinin bunlarla arası iyi olacak değil ya :)) Ayrıca o saç horonda bozulmadıysa seni tebrik ediyorum. Horonda saçın bozulması ne demek ben çok iyi bilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa ama olmaz ki bende düşkün değilimdir ama yer içerim. MEsela sabahları çay içmem sevmem. hatta günde bir bardak belki içerim ama biri duysa kabul etmem aaa çok severim derim :D karadenizliyim ya çaktırmam :D Bozulmadı kıpırdamadı bile :D

      Sil
  8. ha haaaa geçmiş olsun ama çok komiksin sen yine yaaaa allam yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben komik değilim kader kurbanıyım :D

      Sil
  9. ay kuaförlerde beğenmeyince ben resmen basiretim bağlanıyor kaderime razı olup acımı bağrıma basıyorum sen yine 3 saç iyi bozdurmuşun :D
    e ne güzel baya deşarj olmuşsun işte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Sidiklinin gazıyla yaptım :D ben onu o beni fiştekleyince öyle oldu ama sonuç evde saç makyaj yaptık paylanço ile pavyon şarkıcısı arasında çıkardı kuaför çünkü :D

      Sil
  10. Hahahahhahaha
    Yalniz horon oynabilsigin imrendim sana.Geçen gün arkadaşım okulun halk oyunlari kulubu için fazlasıyla ısrar etti ama çekinirim ben.Izlemek de güzel ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya lisede evet ama üniversitede o halk oyunlarına karşıyım ben :D İyi yapmışsın. Şimdi salsa, tango zamanı :D

      Sil