11 Kasım 2016 Cuma

ben ektim bir zahmet biçsinler


Ne yapıyorsam torunlarım için. Dünyanın çivisi değil boku çıkmışken sifon çekilmeden önce kendimi belgelemeye karar verdim. Günlük tutmaya başladım ve bunu doğacak torunlarım için yapıyorum. Cümleme bile öyle başladım. En sevdiğim torunuma bırakacağım ölünce de. Torun ayırt edilmez demeyin edilir, evlat değil ki bu. Aralarında en aktivist en başına buyruk ya da duygusal vefakar olana bırakırım. Cinsiyet ayrımı yapmak gibi olmasın ama kız olması tercihim. Erkek bir torunum “ne kaşar hatunmuş bizim ki” desin istemem. Kadın kadından anlar ama erkek için aynı şeyi düşünemiyorum. Hem koca ömrü boşa yaşamak istemem. Tamam bir nesle ilham olamam belki ama farklı nesiller aynı problemler felsefesiyle ateş böceği olurum belki. Sonuçta bir nevi tarihe de tanıklık ediyoruz şurda. Başımıza gelmeyen bir uzaylı istilası kaldı onunda eli kulağında. Gerçi bir yandan da tüm anılarımı günün irinde kaybetmek gibi bir korkum var. Hem duygular hissettiğim öfke, üzüntü, hırs, yorulmuşluk, sevgi, mutluluk bunlar değişiyor. Yazarsam o gün nasıl hissetmişim bilirim. Hem onun içine kötü gününde gülebileceği bir büyüğü olsun. Belki arada ağlatırım da. Buraya yazmayı seviyorum, yakalanma korkum olmuyor falan ama elimin altında her gün yazdığım, atlamadığım bir şey olsun istedim. Hem bakarsınız bir gün bir sandık dolusu falan olur, geçmişi bilen kimse kalmaz çünkü nükleer savaş yüzünden birbirimizi yemiş oluruz. Benim günlükte hayatta kalma rehberi diye yok satar.

24 yorum:

  1. Lady'm sen neler diyorsun ahahahahahah. Günlük işini ben de çok istedim ama tam yazma işine gelince aman dedim hiç bulaşma Cha, gören eden olur, karıştıracağı tutar birinin hiç dokunma. Ben direkt blogun mailini vericem neyi var neyi yok inceler o zaman ahahah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çocukken sırf gören olur diye okul defteri alır defter kitap arasına atardım kimse karıştımazdı ama annem fenaydı hani. Ama şimdi bir başımayım ya. Annem odama toz almak için bile bulaşmıyor dağınıklığımın düzeni bozulmasın diye. Gece oturup bir cümlede olsun yazıyorum şimdilik :D

      Sil
  2. Ben de bir ara her gün yazıyordum ama bu ara kaç ayda bir elime alıyorum. Çok zamanım da yok aslında ama senin yazını okuyunca benim de yazasım geldi valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzenli günlük tutmak cidden zor iş ama kararlıyım bir satırda olsa yazacağım. Çok romantik geliyor miras günlük bırakmak :D

      Sil
  3. Geçmişte bir dönem yazmıştım günlük. Geriye dönüp yazdıklarımı okuyunca neler düşünmüşüm de yazmışım deyip imha etmiştim hepsini:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yırtıp attığım kaç defter var ama şuan pişmanım. Komik de olsa, kötü niyetli düşüncelerde olsa bendim onlar ve şuan durduğum nokta ne kadar değiştiğimi gösteriyor. :D

      Sil
  4. Ben hep niyetlendim günlük tutmaya ama hiç beceremedim. Ben de oğluma bırakmak için yazmak istedim ama yok yapamıyorum:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog için mail şifreni verirsin sende :D Ya çok havalı çocuk diyecek bizim büyükannede ansiklopedi gibiymiş amma kültürlü :D Gerçi onların ağzı benim gibi argo olmaz inşallah :D

      Sil
  5. Gelecek hakkında yaptığın hesaplamaları okurken ne kadar da benim yaptığım hesaplamalarmış gibi hissettim :D
    Ben günlük gibi değil de anı defteri gibi yazılar yazıyorum, adına günlük diyorum ama :D Günlüğüm gerçekten günlük görevi mi görmeye başlasa acaba? Belki o zaman çözemediğim sorunlarımı çözerim ve hatta belki bir gün penceremin önünde bir tek boynuzlu at bulurum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acı sonumuz bende dünyaya dair umut kalmadı. Küçükken hep öldükten sonra olur diyordum ama şimd görürüm belki bu yüzden ölürüm modundayım.

      Sil
  6. Ya ben de bir defterim olsun istiyorum ama duygularımı kağıda iyi bir şekilde yazabilen bir insan değilim. Yani öyle hislerimi anlatacak mecazlara falan kafam basmıyor :D
    O yüzden çok sıradan geliyor yazdıklarım. En sonunda defteri fırlatıyorum çöpe bir kaç sayfadan sonra :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bendeki günlüğü görsen bu ne dersin. Duygusal tarafı var mı yok. Burada nasılsam ordada öyleyim hatta filtrem bile yok. Kaç kişi torununa bunları okuyup sürtük dersen hortlar dilini paspas yaparım diye yazar günlüğüne :D

      Sil
  7. Günlük yazmak gerçekten çok güzel :D İlkokuldan beri yazıyorum, bazen daha sık yazma ihtiyacı hissediyorum bazen aralıklı oluyor ama yine de yazıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep uzun aralar verdim. Canım çok sıkılmışken yazardım sonra okuyunca saçma gelir yırtardım. Keşke yırtmasaydım :D

      Sil
  8. Ben yazmak istesem her gün aynı, hatta bugün evden bile çıkmadım. Ekmek almaya üşendim, pilav yaptım. Günlük yazsam, torunum okusa ''dede bey de pek malmış'' der :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen mi yazamayacaksın. Günlük için belli bir şey mi var ya. Bence hem hayatı hem ruhunu hemde fikirlerinin değişimini yazmak için. Burda özellikle düşünce kısmı senlik. Her gün olaylara aynı şekilde bakmıyorsun ki. Seni bilmem ama ben o pilav için 3 sayfa rahat yazarım :D tane tane oldu mu bari :D

      Sil
  9. Lady'm, Kahkaha attım resmen.
    Uzun zaman olmuş böyle okumayalı!
    Günlük fikri enteresan geliyor, annemin okuma ihtimali mesele olmasa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemin okuma ihtimali yok gibi fark ettirmiyorum ama hala filtrediklerim var yazmak isteyip yazamadıklarım o sıkıntı işte.

      Sil
  10. ben de birkaç sayfasını attıktan sonra pişman olmuştum, çocuklarım, torunlarım okur diye düşünmenin yanı sıra, kendi çocuklarımı yetiştirirken ruh hallerini anlamak adına da işe yarayacağını da düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumu okumak isterdim şuan. Öyle dert sandığım şeyleri dünyamı. sanırım geç kaldım onun için

      Sil
  11. 1984'ten beri günlük tutarım
    Torunutorbayı bilmem ama kendimi görmek ve yolumu çizmek için çokca dayanağım olmuştur
    İyi bişi yani

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YA bir gün bende 2016 dan beri günlük tutarım demek istiyorum hatta böyle bir koli dolusu günlüğüm olsun istiyorum

      Sil
  12. bütün sorunlar aynısının laciverti olduğundan, seneler sonra ilişki problemleri falan ancak bizim sorunlarımızın yandan yemişi kıvamına gelecek kadar değişebilir bence bu yüzden iyi yapmışsın boşuna mı gitsin o kadar yaşanmışlık.Bazılarının sonuna ben ettim sen etme yazmayı unutma bari , her deneyimimizin sonu güzel bitmez malum aynısını test etmeye gerek olmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazıyorum aklı varsa azıcık takar beni. Hayır sıkılmasın diye en rezil anlarımı bile anlatıyorum :D

      Sil